تکه ای از متن پایان نامه :

 

توجه، معیارهای کیفی موثر بر آینده بنگاه اقتصادی نظیر رضایت مشتریان، آموزش و یادگیری مستمر کارکنان و… را در نظر نمی­گرفت.

محدودیت­های متصور در روش­های سنتی ارزیابی عملکرد از یکسو و از سوی دیگر توجه­های جدید نسبت به سازمان یا بنگاه اقتصادی، به تغییر توجه در خصوص نحوه ارزیابی عملکرد منجر گردید. (عابد، 1388).

در چنین شرایطی در اوایل دهه 1990، رابرت کاپلان استاد دانشکده بازرگانی دانشگاه­هاروارد، به اتفاق دیوید نورتون که در آن زمان مشاور بود، طرحی تحقیقاتی را در مورد 12 شرکت برتر آمریکایی آغاز کردند و روش­ها ارزیابی عملکرد آن­ها را مورد مطالعه قراردادند. نتایج این تحقیقات حاکی از آن بود که شرکت­های موفق برای ارزیابی عملکرد خود، علاوه بر سنجه­های مالی، عملکرد خود را از سه دیدگاه دیگر، یعنی مشتری، فرایندهای داخلی، و یادگیری و رشد نیز مورد ارزیابی قرار می­دهند. ایشان با درک محدودیت­های ارزیابی عملکرد با شاخص­های مالی، نتایج پژوهش را در سال 1992 در مجله مدیریت هاروارد منتشر کردند.

عملکرد اولین کتاب با موضوع کارت امتیازی متوازن در سال 1996 منتشر شد. به این ترتیب روش ارزیابی متوازن به عنوان ابزار مدیریتی جدید برای ارزیابی عملکرد معرفی شد. از ابتدای معرفی کارت امتیازی متوازن، این مفهوم به عنوان نظری نو در مدیریت فعالیت­های تجاری و غیر تجاری گسترشمی‎کردند در حوزه های مختلف مدیریت(کلاسیک، نئوکلاسیک و …) و همچنین در کشورهای مختلف به صورت گوناگون اجرا شده می باشد. ارزیابی عملکرد برای اولین بار به صورت رسمی در کشور اسکاتلند به صورت فردی و سازمانی از سال 1800 در صنعت نساجی اجرا شد، به طوری که کالاهای تولید شده با استفاده از چوب­هایی در رنگ­های مختلف درجه بندی می‎شوند که این کار در واقع نوعی ارزیابی از کیفیت و یا ستاده سازمان بوده می باشد. (امانی، 1391)

در اواخر دهه 1980 مقالات متعددی در نشریات مدیریتی اروپا و آمریکا در مورد ناکارآمدی روش‎های ارزیابی عملکرد شرکت­ها منتشر می‎شد. در سال 1987 تحقیقی توسط انجمن حسابداران آمریکا و موسسه بین المللی ساخت کامپیوتر نشان داد که 60 درصد از مجموع 260 مدیر مالی و 64 مدیر اجرایی شرکت­های آمریکایی از سیستم ارزیابی عملکرد شرکت ناراضی بودند. سیستم­های سنتی ارزیابی عملکرد عمدتاً متکی به سنجه­های مالی بوده و امور مالی شرکت­ها مسئول انجام این ارزیابی بودند. با پیچیده تر شدن مناسبات اقتصادی و مسایل کسب وکار در آستانه قرن 21 اتکای شرکت­ها به سنجه­های مالی برای ارزیابی عملکرد و نشان دادن نقاط قوت و ضعف آنها، کم رنگ شد و در این برهه از زمان محققان مدل­های­ دیگری را معرفی و ابداع کردند که علاوه بر بعد مالی ابعاد دیگر غیر مالی را در ارزیابی دخیل نمودند. (وجدانی، 1391)

 

 

پایان نامه مقایسه عملکرد سازمان تربیت بدنی استان مرکزی با استان قم با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن

 

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

 

دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت : مقایسه عملکرد سازمان تربیت بدنی استان مرکزی با استان قم