تکه ای از متن پایان نامه :

 

امروزه از سیستم مدیریت اطلاعات در سازمانهای مختلف در جهت کارآمدتر شدن فرآیندهای درون سازمانی و نهایتاً ارائه محصولات بهتر استفاده میگردد (مك لويد[1]، 1378).

بكارگيري سيستم مدیریت اطلاعات در سازمان ها تا حد بسيار زيادی مي تواند در بالا بردن دقت و سرعت انجام امور و هم چنين افزايش بهره وري كارها و تخصصي شدن اطلاعات بخش هاي مختلف يك سازمان یاری رسان باشد و در حقیقت از تراكم اطلاعاتي در بخش هاي مختلف يك سازمان بكاهد(علي الخصوص سازمانی با وسعت آموزش و پرورش که با حجم انبوهی از اطلاعات کارکنان و دانش آموزانِ خود مواجه می باشد)و اين امر نه فقط در يك بخش از سازمان بلكه در ابعاد مختلف(مديريت ارشد، مديريت مياني، مديريت عملياتي يا اجرايي) مي تواند تأثير بسزايي داشته باشد (کومار[2]، 1374).

در کشورمان نیز بعضی سازمان ها با در نظر داشتن جدید بودن مفهوم این سیستم، مبادرت به استفاده از آن کرده یا حداقل مطالعاتی در خصوص امکان استفاده از آن را فراهم نموده اند.اطلاعات، همیشه در محیط هایآموزشی به عنوان یک مزیترقابتی، مطرح بوده و علاوه بر مزایای کوتاه و بلند مدت برای مدارس؛ مزایای استراتژیک نیز برای مناطق و سازمان های آموزش و پرورش در پی خواهد داشت.

سازمانی با گستردگی آموزش وپرورش با انبوه عظیمی از حجم اطلاعات در حوزه های زیر مجموعه خود روبروست؛ مانند این اطلاعات، اطلاعات مربوط به وضعیت تحصیلی دانش آموزان میباشد که با در نظر داشتن تعداد زیاد دانش آموزان در کشورمان با حجم وسیعی از داده و اطلاعات روبرو هستیم.

[1]-R.Mcloyd

[2]-J.Koomar

 

 

 پایان نامه پایان نامه امکانسنجی استقرار سیستم مدیریت اطلاعات در مدارس راهنمایی تهران از دیدگاه مدیران و معلمان – سایت ارشدها

 

 

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه