دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  مطالعه ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

تکه ای از متن پایان نامه :

 

دانش­آموزان در ارتباط با فرهنگ­های دیگر می­آموزند تا تحمل و پایداری خود را جهت انجام رفتار صلح­آمیز مناسب­تر به اجرا درآورند. 2- آموزش خلع سلاح و آموزش حقوق بشر جهت بیانیه جهانی به عنوان یک اصل مورد استفاده قرار می­گیرد، آموزش پیشرفته به دانش­آموزان در ارتباط با مصائب فقر و خشونت­های ساختاری 3- آموزش محیطی به دانش­آموزان در مورد اوضاع وخیم سیارات، مشکلات اکولوژیکی و اجتماعی آنها می­آموزد.اخیرا اظهار این حقیقت که در هر جایی درگیری و جنگ می باشد. سبب شده می باشد تا آموزش راه­حل­های درگیری و جنگ ضروری و حیاتی باشد. در نتیجه دانش­آموزان می­توانند از از راه صلح­آمیز و بدون درگیری جهت حل اختلاف استفاده نمایند. (بلوستین، 2005)

حدود جغرافیایی خاصی محدود نمی شود و گستره شوم جنگ در هر نقطه از جهان به کشورهای دیگر سرایت می کند.

بعد از جنگ دوم جهانی ، آن چنان که به نظر می رسد ، تب منازعه های خونین فروکش نکرده می باشد. الوین تافلر در کتاب”جنگ و ضدجنگ” درمورد آثار مخرب جنگ ها نوشته می باشد:”در2340 هفته ای که از1945 تا 1990گذشته ، در کره زمین تنها سه هفته جنگی وجود نداشته می باشد. بنایراین ، سال های 1945 تاکنون را عصر”پس از جنگ نامیدن”، به معنای آمیختن تراژدی یا طنز می باشد”(تافلر و تافلر[1]،2001: 14-13).

      به رغم آنکه موضوع آموزش صلح به اندازه­ی آموزش ریاضیات ، فیزیک و شیمی اهمیت دارد، نظام­های برنامه­ریزی درسی در کشورهای جهان به ندرت برنامه درسی مستقلی با عنوان برنامه­ی درسی صلح­محور تدوین و اجرا کرده­اند. هم­اکنون موضوع صلح و امنیت بیشتر در قالب برنامه­ی درسی مطالعات اجتماعی یا تاریخی و به صورت­های پراکنده و ناکافی ارائه می­شود. امروزه حداقل آموزش­هایی نیز که در ارتباط با حقوق و وظایف شهروندی ، درک حقوق بشر و تکریم به دموکراسی در مدارس ارائه می­شود ، به شیوه­ی سنتی و انتقال یک­طرفه­ی اطلاعات می باشد ؛ به این سبب ، برنامه درسی اغلب مبتنی بر گفتگو، نقد و استدلال نیست. برای نمونه”آموزش دموکراسی به یادگیری دانش منجر نمی­شود ؛ بلکه بایستی آن­را از راههای دیگری ترویج کرد. مثلا بایستی کودکان را وارد بحث­هایی کرد که اهمیت روزمره دارند و آن­ها را واداشت استدلال­های خود را عرضه کنند و نظریات دیگران گوش فرا بسپارند و

[1].Toffler

 

 

 

 پایان نامه پایان نامه مطالعه ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان-سایت ارشدها

 

پایان نامه مطالعه ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان-سایت ارشدها

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه