پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :بازسازی معنایی ارزش‌های بین نسلی (موردمطالعه شهر رودبار جنوب) 

تکه ای از متن پایان نامه :

سرسبز و پهناور رودبار و جازموریان و نواحی کوهستانی و بیابانی بلوچستان در رفت‌وآمد و کوچ بوده­اند که همین امر سبب اسکان بسیاری از طوایف و تیره‌های بلوچی – رودباری در دو حوزه­ی مذکور گردیده می باشد. بسیاری از اقوام اصیل این دو منطقه باهم وابستگی­های سببی و نسبی دارند و گروهی از زبان‌شناسان بر این باورند که زبان و گویش رودباری، شاخه­ای از زبان بلوچی به‌عنوان یکی از کهن­ترین زبان­های ایرانی می باشد. رودباری­ها با مردم هرمزگان نیز قرابت فرهنگی، زبانی دیرینه­ای دارند. علاوه بر هم‌جواری، کوچ بسیاری از رودباری­ها درگذشته به نواحی بندری و مسئله­ی کار در چند دهه­ی اخیر این قرابت را عمیق­تر کرده می باشد. مردم رودبار زمین به سه گویش عمده تکلم می­کنند: اَرَم – نارَم، بلوچی و کُرته[1].

طبیعت منطقه رودبار کویری می باشد و دارای تابستان­های بسیار گرم و زمستان­های بسیار سرد می باشد. بخش بزرگی از فعالیت اقتصادی در این منطقه، فعالیت کشاورزی می باشد، اما کشاورزی چندان کشاورزی توسعه‌یافته‌ای نیست، زیرا بخش بزرگی از آن هنوز به‌صورت سنتی انجام می­شود و البته ازلحاظ تولیدات این منطقه سهم بالای از محصولات باغی (خرما، مرکبات و …)، زراعی (مانند گندم، جو) و جالیزی (خیار سبز، گوجه‌فرنگی، هندوانه و غیره.) را تولید می­کند، اما به دلیل فقدان صنایع تبدیلی ازیک‌طرف و دور بودن از بازار مصرف همچنان یکی از مناطق کم توسعه­یافته استان و کشور 4- مطلع بایستی فردی با ذهن غیر تحلیلی باشد؛ یعنی به زبان بومی و دانش عامیانه آن جامعه صحبت کند و دارای تحلیل­های شخصی در مورد مسائل موردبررسی نباشد.

زماني كه مقوله­ها ظاهر مي­شوند نمونه­گيري انتخابي­تر مي­شود و محقق به دنبال منابعي مي­شود كه اطلاعاتي در مورد مفاهيم خاص داشته باشند. محقق در اين مرحله آزادانه به دنبال تنوع زياد در نمونه مي­شود تا شرايطي را كه تحت آن مقوله­هاي مفهومي تغير مي­كند، كشف نمايد (اشتراوس و کوربین، 1998). نمونه­گيري نظري می باشد كه در هر سه نوع كدگذاري (باز، محوري و انتخابي) صورت مي­گيرد. نمونه­گيري نظري با نمونه­گيري­هاي متعارف تفاوت دارد. اين نوع نمونه­گيري در ارتباط با شناسايي، خلق و مرتبط کردن مفاهيم به يكديگر مطرح مي‌شود و برخلاف ساير نمونه­گيري­ها در ضمن فرآيند پژوهش انجام مي­گيرد و نه قبل از آن و برای تعین محل داده­های موردنیاز و یافتن مسیر پژوهش مورداستفاده قرار می­گیرد. نمونه­گيري نظري بر اساس مفاهيمي صورت مي‌گيرد كه در خلال تحليل آشكار مي‌شوند و با نظريه‌ي در حال شكل­گيري تناسب دارد. در نمونه­گيري نظري از مفاهيم، رويدادها وقايع نمونه­گيري مي‌شود و نه‌فقط از افراد. انباشتي بودن يكي از ويژگي­هاي نمونه­گيري نظري می باشد. نمونه­هاي بعدي از نمونه­هاي قبلي حاصل و بر آن اضافه مي­شود. محقق در آغاز، شروع به جمع‌آوري مفاهيم مي‌كند و پس‌ازاینکه توانست مقوله­هاي مختلفي را خلق كند در آن مرحله به نمونه­گيري نظري مي­پردازد تا نظريه خود را پرورش دهد. در نمونه­گيري نظري، سؤالات و مقايسه­ها جمع‌آوري داده­ها را هدايت مي‌كند. سؤالاتی از قبيل اينكه چه اتفاقي مي­افتد؟ چرا؟ چگونه؟ چه موقع؟ و … اساس و پايه­ی نمونه­گيري را شكل مي‌دهند (اشتراوس و کوربین: 1391). در نمونه­گیری نظری که خاص تحقیقات میدانی/ کیفی می باشد. تعداد افراد مورد مصاحبه و

[1]. بخشی از ادبیات شفاهی  این منطقه  که به وسیله منصور علیمرادی (نویسنده و روزنامه نگار) جمع آوری شده می باشد.

بازسازی معنایی ارزش‌های بین نسلی (موردمطالعه شهر رودبار جنوب)

(فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه با فرمت pdf):

بازسازی معنایی ارزش‌های بین نسلی (موردمطالعه شهر رودبار جنوب)

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه