پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :بازسازی معنایی ارزش‌های بین نسلی (موردمطالعه شهر رودبار جنوب) 

تکه ای از متن پایان نامه :

روش پژوهش کیفی برخلاف روش کمی که بشر را به‌مثابه‌ی شیء یا پدیده­ی اجتماعی/ طبیعی تلقی می­کنند، او را موجودی خلاق، مبتکر و فعال در نظر می­گیرند که جهان اجتماعی خود را می­سازد. بر اساس این روش هرگونه مطالعه واقعیت اجتماعی ریشه در واقعیت زندگی بشر­ها دارد در این روش، بشر‌محور و منبع اطلاعات می باشد. در این پژوهش محقق کیفی از مردم درمورد دیدگاه­ها، معانی و سازوکارهای زندگی آن‌ها سؤال می­کند. از مردم طوری سؤال می­کند که بتوانند با زبان و کلمات خاص خودشان پاسخ دهند، زیرا معانی رفتار بشر غالباً پیچیده و در ظاهر بدیهی هستند (محمد پور، 1392).

3-3 نظریه زمینه­ای

در میان روش­های کیفی روش نظریه زمینه­ای با در نظر داشتن ویژگی­های مانند قابلیت نظری، ارتباط مداوم و فعال محقق با موضوع پژوهش و قابلیت اصلاح، اهمیت زیادی برای تدوین چارچوب­های نظری برای شناخت موضوعات اجتماعی دارد. نظریه زمینه­ای آغاز در سال 1967 توسط بارنی گلاسر[1] و آنسلم اشتراوس[2] ابداع شد و در کتاب مشهور آنان تحت عنوان کشف نظریه زمینه­ای منتشر گردید. آن‌ها این روش را یکی از بنیادی­ترین کشف­های روش­شناختی در علوم اجتماعی قلمداد کرده­اند که می­تواند به تولید معرفت متقن و باورپذیر منتهی شود (اشتراوس و کوربین، 1391، ایمان، 1392). مقصود از نظریه زمینه­ای آن نظریه­ای می باشد که مستقیماً از داده­ها استخراج‌شده می باشد و در جریان پژوهش به‌صورت منظم گردآوری و تحلیل‌شده می باشد. در این روش گردآوری، تحلیل و نظریه­سازی در ارتباط متقابل با یکدیگر قرار دارند. در این روش پژوهشگران کار خود را با یک نظریه آغاز نمی­کنند (مگر هدف بسط یک نظریه باشد)، بلکه کار خود را با عرصه واقعیت آغاز می­کنند کرده­اند، به‌طوری‌که اکنون طوایف مختلفی در شهر زندگی می­کنند، اما شهرنشینی در رودبار جنوب یک ویژگی عمده دارد و آن‌هم ارتباط مستمر و مداوم با روستا می باشد به‌طوری‌که بسیاری از ساکنان شهر همچنان به کشاورزی اشتغال دارند و در فصل کشاورزی بین شهر و محل کشاورزی در روستا در حال رفت‌وآمد هستند. ایلات و طوایف رودبار لهجه­های گوناگونی دارند، اما باوجوداین زبان همدیگر را می­فهمند. رودبار زمین منطقه­ای وسیع­تر از شهرستان رودبار جنوب می باشد که مرکز آن شهرستان رودبار جنوب می باشد. به‌طورکلی رودبار زمین شامل بخشی از شهرستان عنبرآباد، شهرستان کهنوج، شهرستان قلع گنج و شهرستان منوجان می باشد. این ناحیه کانون برخورد سه حوزه­ی فرهنگی می باشد. کرمان در شمال و شمال شرق (شهرستان بم)، هرمزگان در شرق و سیستان و بلوچستان در جنوب؛ که امروزه رودبار به‌طوری به مرکز این فرهنگ و تمدن در حال تبدیل‌شدن می باشد. همان‌طور که رودهایی مثل هلیل­رود و بمپور، در نواحی مرکزی رودبار و جلگه­ی جازموریان به هم می­پیوندند، دو فرهنگ رودباری و بلوچی را نیز مشکل می­توان از هم جدا کرد. سیستان و بلوچستان و رودبار زمین هم‌جوار و دارای اشتراکات فرهنگی بسیاری می­باشند. هر دو منطقه علاوه بر آداب‌ورسوم مشترک، افسانه­ها، حماسه­ها و اسطوره­های مشترک دارند و درگذشته به دلیل شیوه­ی زندگی شبانی مدام در دشت­ها و جلگه­های

   Barney Glazer.[1]

   Anselm Strauss.[2]

بازسازی معنایی ارزش‌های بین نسلی (موردمطالعه شهر رودبار جنوب)

(فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه با فرمت pdf):

بازسازی معنایی ارزش‌های بین نسلی (موردمطالعه شهر رودبار جنوب)

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه